English version

Ze względu na szybkie i wymierne efekty kampania Google Ads jest jednym najchętniej wybieranych narzędzi do promowania biznesu w Internecie. Płatne reklamy w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej to sprawdzony sposób na zwiększenie sprzedaży produktów i usług, a także szansa na dotarcie z ofertą marki do szerokiego grona odbiorców.

Korzystasz z Google Ads i szukasz sposobu, by podnieść skuteczność swoich działań? A może chcesz zacząć i potrzebujesz wskazówek, które pomogą Ci wykorzystać potencjał systemu reklamowego od Google? Ten artykuł jest dla Ciebie. Sprawdź 7 praktycznych porad, dzięki którym poprowadzisz efektywne działania reklamowe!

Miło jest nam Państwa poinformować że postanowiliśmy stworzyć i wprowadzić na rynek LexcomCoiny. Jest to nasz token firmowy (coś podobnego do akcji na giełdzie, taka forma udziału), powiązany jest on z naszą działalnością i wraz z rozwojem naszej firmy będzie rosnąć wartość tokenów LexcomCoin.

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego musimy liczyć się z koniecznością pewnych wyborów. Choć taki handel jest znacznie bardziej opłacalny niż tradycyjna sprzedaż w lokalu sklepowym, sklep internetowy, by działał dobrze, potrzebuje też w początkowej fazie rozruchu kilku wydatków.

Przede wszystkim będziemy więc potrzebowali odpowiedniego oprogramowania do prowadzenia sklepu w sieci. Nie można dziś myśleć o sklepie tylko o pewnym typie strony z ofertą towarów – potrzebne jest oprogramowanie specjalne, dedykowane pod sprzedaż. Na rynku jest ich obecnie kilkanaście, różnią się one ceną, poziomem bezpieczeństwa, a także dodatkowymi opcjami w zarządzaniu sprzedażą. Są także darmowe programy tego typu.

Czym jest nowy standard budowania stron i serwisów www, znany szerzej jako Responsive Web Design? To, mówiąc w wielkim skrócie, tworzenie stron „pod” najnowsze technologie w informatyce i telekomunikacji, takie jak urządzenia mobilne. Trend ten rozwijał się przez ostatnie lata jako efekt zmian w naszym myśleniu o sieci. Związane są one głównie z tym, że już od dłuższego czasu korzystanie z Internetu przestało już być domeną desktopów.

Były takie czasy w rozwoju komputerów, że rozmiar ekranów stopniowo się zwiększał. W związku z tym istniała także większa dowolność w rozdzielczości, szerokości i innych wizualnych cechach projektowanych wówczas witryn. Strony budowano pod duże monitory – nie przewidziano jeszcze wówczas, że już niedługo do łask masowo będą wracać małe rozdzielczości 800×600, 640×480 i 320×240. Stało się tak za sprawą mody na telefony komórkowe w dostępem do sieci oraz wszelkie netbooki i tablety. Musiano wówczas nieco zmienić politykę tworzenia stron.

Czym są certyfikaty SSL i dlaczego ich prawidłowe wykorzystanie jest z punktu widzenia prowadzącego stronę www tak istotne? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy najpierw sięgnąć do historii informatyki i Internetu. Protokół komunikacji SSL (ang. Secure Socket Layer) oraz jego współczesny następca, TSL (Transport Layer Security), zostały zaprojektowane (pierwotnie przez firmę Netscape Communications) celem zapewnienia poufności i integralność transmisji danych. W praktyce polega to przede wszystkim na uwierzytelnianiu serwera w oparciu o szyfrowanie danych i certyfikaty cyfrowe.

Pozycjonowanie stron to najprościej mówiąc takie manipulowanie ich treścią oraz rozpowszechnianie informacji o nich w Internecie, by dana strona znajdywała się przez długi czas na wysokich miejscach (zwykle bierze się pod uwagę pierwszą dziesiątkę wyników lub pierwszą stronę wyników) na listach wyszukiwarek internetowych, generowanych po wpisaniu w wyszukiwarkę pewnego słów kluczowego, związanego z treścią strony (na ogół profilem działalności jakiejś firmy). Pozycjonowanie jest dzisiaj w zasadzie obowiązkowe dla każdego rodzaju działalności – bez niego istnienie strony nie ma sensu, chyba że nasza branża jest wybitnie niszowa, bądź też nie chcemy się przesadnie upubliczniać i współpracujemy z zamkniętą grupą kontrahentów. W większości przypadków jednak strona, a tym bardziej sklep internetowy, wymagają starannego pozycjonowania, przy czym nie jest to zabieg jednokrotny, a raczej stała opieka informatyka nad pozycją strony w wyszukiwarkach. Trzeba pamiętać, że im większa jest konkurencja, tym więcej wysiłku należy włożyć w skutecznie pozycjonowanie.

Od marca 2013 na terenie Polski obowiązują przepisy nowego Prawa Telekomunikacyjnego dotyczący plików cookies (tzw. ciasteczek). Nowa ustawa zmieniła przede wszystkim to, że obecnie o zmianach w polityce prywatności muszą być w sposób nie pozostawiający żadnych wątpliwości poinformowani wszyscy użytkowników sklepu internetowego lub każdej innej strony, która z ciasteczek korzysta. W praktyce sprowadza się to do tego, że każdy odwiedzający stronę użytkownik musi być o obecności plików cookies poinformowany na łamach tej samej strony, a od momentu uzyskania tej informacji każda jego decyzja (w tym również działanie bierne, czyli brak zmiany domyślnych ustawień przeglądarki umożliwiających przetwarzanie ciasteczek) może być traktowane jako wyraz świadomego aktu woli. Szczegółowe zapisy znajdują się w Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy Prawo Telekomunikacyjne (DU z 21.12.2012, poz. 1445).

Jednym z podstawowych, przewidzianych ustawą prawną (art. 12 ust. 3) zadań Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) jest prowadzenie ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych oraz udzielanie informacji o tego rodzaju zarejestrowanych zbiorach. W praktyce GIODO przyjmuje zgłoszenia baz danych osobowych do rejestracji, rozpatruje nadesłane wnioski pod względem spełnienia wymogów ustawowych, po czym gdy są one spełnione, dopisuje dany zbiór do Ogólnokrajowego rejestru zbiorów danych osobowych. Rejestr prowadzony przez GOPDO jest jawny. Oznacza to, że udostępnia się go publicznie do wglądu – m.in. za pomocą elektronicznej platformy e-GIODO, która umożliwia przeszukiwanie bazy danych według różnych kryteriów wyboru.